Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Dz.U. 2018 poz. 1668 (z późń. zm)
-
Uchwała Senatu Politechniki Krakowskiej z 28 lutego 2024 r. nr 21/n/02/2024 zmieniająca uchwałę w sprawie trybu działania i sposobu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego
Etapy postępowania
- Osoba ubiegająca się o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym składa wnioski o wyznaczenie promotora lub promotorów (załącznik nr 5 do Uchwały Senatu) oraz o przeprowadzenie weryfikacji w zakresie uzyskania efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK (załącznik nr 4 do Uchwały Senatu). Organem właściwym do przeprowadzenia postępowania jest rada naukowa wydziału, który posiada uprawnienia do nadawania stopnia doktora w danej dyscyplinie:
- architektura i urbanistyka (Wydział Architektury)
- informatyka techniczna i telekomunikacja (Wydział Informatyki i Telekomunikacji)
- automatyka, elektronika i elektrotechnika (Wydział Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej)
- inżynieria chemiczna (Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej)
- inżynieria lądowa i transport (Wydział Inżynierii Lądowej)
- inżynieria materiałowa (Wydział Inżynierii Materiałowej i Fizyki)
- inżynieria mechaniczna (Wydział Mechaniczny)
- inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki)
- Właściwa rada naukowa wydziału powołuje: promotora/promotorów oraz komisję kwalifikacyjną
- Komisja kwalifikacyjna przeprowadza weryfikację w zakresie dyscypliny, w której prowadzone jest postępowania na podstawie egzaminu, w zakresie dyscypliny dodatkowej na podstawie egzaminu lub na podstawie przedłożonych dokumentów oraz w zakresie języka obcego – na podstawie odpowiedniego certyfikatu lub dyplomu ukończenia studiów lub na podstawie egzaminu przeprowadzonego przez Studium Języków Obcych PK
- Promotor/promotorzy sporządzają opinię o rozprawie doktorskiej (załącznik nr 3 Uchwały Senatu)
- Kandydat składa do przewodniczącego rady naukowej wydziału wniosek o wszczęcie postępowania wraz z niezbędnymi załącznikami:
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- oświadczenie, w którym kandydat wskazuje dyscyplinę, w której ubiega się o nadanie stopnia doktora (załącznik nr 2 Uchwały Senatu),
- rozprawę doktorską w wersji papierowej w 5 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej w formacie pdf zapisanej na informatycznym nośniku danych,
- streszczenie rozprawy doktorskiej w języku angielskim (a do rozprawy doktorskiej przygotowanej w języku obcym również streszczenie w języku polskim),
- pozytywną opinię promotora/promotorów na temat rozprawy doktorskiej (załącznik nr 3 Uchwały Senatu),
- informację o swoim dorobku publikacyjnym,
- informację o przebiegu przewodu doktorskiego lub postępowania w sprawie nadania stopnia jeśli kandydat ubiegał się uprzednio o nadanie stopnia doktora,
- oświadczenie o przejęciu płatności za przeprowadzenie postępowania
- Rada naukowa wydziału podejmuje uchwały w sprawie wszczęcia postępowania oraz powołania recenzentów
- Kandydat podpisuje umowę z PK o przeprowadzenie postępowania (do miesiąca czasu od podjęcia uchwały o wszczęciu postępowania)
- Rada naukowa wydziału powołuje komisję doktorską
- Komisja doktorska podejmuje uchwały: w sprawie dopuszczenia rozprawy doktorskiej do publicznej obrony, przeprowadzenia obrony, zawierającą opinię o przyjęciu obrony oraz przedkłada radzie naukowej projekt uchwały o nadaniu lub odmowie nadania stopnia
- Rada naukowa wydziału podejmuje uchwałę o nadaniu lub odmowie nadania stopnia