DZIAŁ BADAŃ NAUKOWYCH (PN-1) realizuje m.in. następujące zadania:
Zamieszcza na stronie internetowej PK informacje dotyczące realizacji usług badawczych, ewaluacji działalności naukowej i rozwoju kadr.
Udziela konsultacji wydziałom w zakresie ewaluacji działalności naukowej dyscyplin oraz administruje i koordynuje funkcjonowanie aplikacji informatycznych wspierających proces ewaluacji działalności naukowej.
Przygotowuje projekty porozumień o współpracy z podmiotami gospodarczymi.
Zawiera, na wniosek jednostek organizacyjnych PK, umowy i aneksy do umów o realizację usług badawczych zlecanych przez podmioty zewnętrzne, kontroluje ich realizację pod względem terminów i wydatków zaliczonych w koszty umowy oraz fakturuje wykonane prace na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych.
Prowadzi rejestr umów o świadczenie usług badawczych i innych wynikających z zakresu działania działu.
Administruje system informatyczny do oceny efektywności badań naukowych realizowanych przez pracowników uczelni.
Koordynuje działania związane z rozwojem kadry naukowej oraz oceną nauczycieli akademickich.
Prowadzi ewidencję przyznanych stopni naukowych.
Przygotowuje dyplomy doktorskie i habilitacyjne oraz organizuje promocję doktorów i doktorów habilitowanych.
Prowadzi sprawy związane z udzielaniem urlopów doktorskich oraz kierowaniem na staże naukowe/zawodowe pracowników.
Ewidencjonuje przyznane stypendia dla wybitnych młodych naukowców.
Rejestruje konferencje, seminaria, sympozja naukowe i naukowo-techniczne organizowane przez jednostki PK.
Prowadzi sprawy związane z nagrodami Rektora PK w zakresie osiągnięć naukowych i rozwoju kadr.
Prowadzi sprawy związane z przyznawaniem nagród pracownikom PK przez fundacje.
Prowadzi obsługę administracyjną spraw realizowanych przez Prorektora ds. Nauki, oraz obsługę administracyjną Senackiej Komisji ds. Rozwoju Kadr.
Sporządza okresowe sprawozdania, analizy i raporty z zakresu działalności działu.
Wprowadza i aktualizuje dane w systemie POL-on w zakresie określonym w odrębnym zarządzeniu.
Zapewnia obsługę procesu nadawania godności honorowych PK, w tym obsługę administracyjno-techniczną uroczystości związanych z ich nadawaniem.
Nadzoruje merytorycznie proces gromadzenia oświadczeń/upoważnień na potrzeby ewaluacji działalności naukowej oraz opracowuje projekty wewnętrznych aktów prawnych w tym zakresie